
25.01.2018
Nocne prace przy wiadukcie kolejowym nad ul. Prądnicką

Rusza kolejny etap prac przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Prądnicką w Krakowie. Część robót będzie wykonywana w nocy co zapewni lepszą komunikację w mieście. Wiadukt będzie dostosowany do potrzeb nowoczesnej kolei, która zapewni krótsze podróże i przejazd większej liczby pociągów.
Przebudowa wiaduktu nad ulicą Prądnicką w Krakowie odbywa się w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków Główny Towarowy –– Podłęże. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. dobudują dwa dodatkowe tory, dedykowane dla kolei aglomeracyjnej pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Powstaną nowe przystanki, mosty i wiadukty kolejowe. Na zmodernizowanym odcinku, dzięki nowoczesnym systemom sterowania, będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na uruchomienie dodatkowych połączeń kolei aglomeracyjnej.
Nocne prace budowlane przy wiadukcie rozpoczną się z poniedziałku na wtorek (22/23.01) i potrwają trzy tygodnie. W tym czasie, od godz. 21 do godz. 5 rano dnia następnego, wykonawca będzie prowadził demontaż starych fundamentów i budowę nowych, pod powstający obiekt.
W trakcie nocnych robót kierowcy pod wiaduktem będą poruszać się wahadłowo skrajnym pasem po jezdni w kierunku al. Juliusza Słowackiego. Ruchem kierować będą pracownicy wykonawcy. W ciągu dnia ruch samochodowy będzie odbywał się bez zmian – kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym z kierunków. Organizacja ruchu była uzgodniona z władzami miasta. Zakończenie całości przebudowy wiaduktu na ulicy Prądnickiej planowane jest na 2019 rok.
Po zrealizowaniu całości inwestycji krakowianie będą mogli korzystać z nowoczesnej i szybkiej sieci połączeń oferowanych przez pociągi aglomeracyjne. Powstaną nowe przystanki kolejowe (Grzegórzki i Złocień), a te istniejące zostaną zmodernizowane (m.in. Prokocim i Bieżanów). Efekty inwestycji najbardziej widoczne będą w centrum Krakowa, gdzie stary nasyp kolejowy pomiędzy ul. Kopernika, a ul. Miodową zostanie zastąpiony dwoma nowoczesnym estakadami.
Projekt pn. Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej planowany jest na lata 2016-2020. Ta inwestycja PLK finansowana jest z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Wartość robót budowlanych wykonawcy wycenili na przeszło 966 mln zł. Na realizacje wszystkich prac firmy budowlane mają czas do kwietnia 2021 roku.
Do pobrania