Nowa jakość krakowskiej kolei

Modernizacje linii kolejowych w stolicy Małopolski nie zwalniają tempa. Kiedy prace dobiegną końca, pozostawią po sobie lepiej skomunikowane, bardziej ekologiczne i mniej zakorkowane miasto. Już teraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z wykonawcami dbają o to, aby niedogodności związane z remontami, mimo ogromnego rozmachu inwestycji, były jak najmniejsze.

W ramach inwestycji powstaną dwa nowe przystanki: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień oraz zostanie przebudowanych osiem stacji i przystanków. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dzięki budowie dodatkowych torów na odcinkach Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń kolei aglomeracyjnej. Dwa nowe Lokalne Centra Sterowania w Krakowie Płaszowie i Krakowie Bieżanowie zapewnią bezpieczny i sprawny ruch pociągów.

Prace na wiaduktach

Modernizowane obiekty zapewnią płynny ruch drogowy dla kierowców oraz wygodne przejście dla pieszych. Przy ul. Grzegórzeckiej trwają prace związane z rozbudową XIX-wiecznego wiaduktu kolejowego. Na zabytkowym obiekcie powstaną cztery tory, co ułatwi przejazdy pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. Prace odbywają się pod ścisłym nadzorem służb konserwatorskich. Inżynierowie demontują części lica wiaduktu, którego elementy są skrupulatnie katalogowane i czyszczone. Później, po „poszerzeniu” obiektu o dodatkowe tory, posłużą one do odtworzenia fasady zabytkowego wiaduktu. Intensywne prace rozbiórkowe, przygotowawcze i budowlane odbywają się również na wiaduktach przy ul. Kamiennej, Prądnickiej, Łokietka, Racławickiej oraz Dekerta.

Pozostałe prace

Rozmach inwestycji będzie widać również nad wodą. Na Wiśle powstaną dwa nowe mosty, a most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową zostanie całkowicie przebudowany. Natomiast usprawnienie ruchu drogowego oraz otwarcie przestrzeni w centrum miasta od ul. Kopernika do ul. Miodowej zapewnią dwie nowe estakady, które zastąpią obecny w Krakowie od połowy XIX wieku nasyp kolejowy. Prace renowacyjne odbywają się ponadto na przejściu dla pieszych i w tunelu rowerowym na dworcu Kraków Główny.

966 mln zł dla Małopolskiej Kolei

Dzięki wartemu niemal miliard złotych projektowi „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” poprawi się komfort podróży, bezpieczeństwo oraz dostępność transportu kolejowego. Nowe węzły przesiadkowe zwiększą również integrację kolei z komunikacją miejską.

Przejazd ul. Kamienną będzie otwarty
Kraków - w marcu czasowe zmiany w kursowaniu pociągów

Print Friendly, PDF & Email