Od grudnia nowe tory ułatwią podróże przez Kraków

W Krakowie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą modernizację ważnych stacji Płaszów i Bieżanów. W grudniu podróżni skorzystają z nowych peronów. Dodatkowe tory usprawnią organizację przewozów. Zmiany są efektem realizacji projektu za ponad 1,2 mld zł, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kończy się modernizacja torów na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. W grudniu na obu stacjach podróżni skorzystają z kolejnych zmodernizowanych peronów. Trzeci tor zwiększy możliwości przewozów między Płaszowem i Bieżanowem, a tym samym na krakowskim węźle kolejowym.

Ostatni etap inwestycji to przygotowanie torów i montaż sieci trakcyjnej. Maksymalny możliwy zakres prac wykonano bez dodatkowych zmian w ruchu pociągów. Nowych zabezpieczeń wymaga wywieszenie przewodów trakcyjnych. Prace energetyków łączą się z czasowymi zmianami w organizacji połączeń.

Od 21 listopada do 5 grudnia pociągi SKA1, na odcinku Kraków Główny – Wieliczka, zastąpi komunikacja autobusowa. Zmiana została zaplanowana i ujęta w rozkładzie jazdy. Informacje są dostępne na stacjach i przystankach, w portalu pasażera, a także w pociągach.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za przeszło 1,2 mld zł to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dzięki dodatkowym torom – dwóm na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, oraz jednemu na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów – pociągi szybciej przejadą przez stolicę Małopolski. Będzie więcej możliwości budowy atrakcyjnej siatki połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Nowe i zmodernizowane perony zwiększą dostęp do kolei. Więcej o projekcie: www.krakow-rudzice.pl.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kończy się zbrojenie ostatniego przęsła mostu kolejowego nad Wisłą
Kraków: Nowe wiadukty kolejowe – bezpieczniej na kolei i w mieście

Print Friendly, PDF & Email