Powiększony wiadukt usprawni przejazd pociągów przez Kraków

Pociąg przejeżdża przez wiadukt nad ul. Powstańców Wielkopolskich

Rozwój kolejowych połączeń w aglomeracji krakowskiej, sprawny przejazd pociągów dalekobieżnych i lepszą komunikację drogową zapewni przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Powstańców Wielkopolskich. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują cztery tory na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Główny. Inwestycja na krakowskiej linii średnicowej jest współfinansowana ze środków unijnych, instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Wiadukt nad ul. Powstańców Wielkopolskich to kolejny obiekt w Krakowie przebudowywany przez PLK z myślą o rozwoju kolei i ułatwieniu ruchu drogowego. Już przebudowano wiadukty nad ul. Łokietka, Kamienną, Kopernika, Dekerta, Morawiańskiego i Złocieniową. Odnowiono bezkolizyjne skrzyżowania nad ul. Wrocławską, Lubicz i Powstańców Śląskich.

Weekendowe zmiany kolejowo-drogowe

W weekend zamontowano dodatkowy rozjazd przy stacji Kraków Płaszów. Teraz pociągi korzystają z nowego toru na odcinku od ul. Dekerta do Stawu Płaszowskiego. Pozwoliło to na przyspieszenie modernizacji wiaduktu nad ul. Powstańców Wielkopolskich.

W piątek (13.08) w nocy, po godz. 22 ruszy rozbiórka starej konstrukcji obiektu. Do wczesnych godzin rannych w niedzielę (15.08) pod wiaduktem auta pojadą jednym pasem. Drugi etap prac zaplanowany jest na kolejny weekend (20-22.08). Po demontażu rozpocznie się budowa nowego wiaduktu. Od 23 sierpnia przez ok. 2 miesiące na ul. Powstańców Wielkopolskich (w kierunku Podgórza) kierowcy poruszać się będą 2 pasami ruchu.Nowy wiadukt kolejowy zapewni dwa dodatkowe tory pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Krakowem Głównym. Konstrukcja będzie bardziej wytrzymała, gdyż pociągi pojadą po niej z prędkością do 100 km/h. Obiekt będzie szerszy od dotychczasowego i zapewni więcej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.

Budujemy nową kolej w Krakowie

Korzystne zmiany na linii kolejowej w centrum stolicy Małopolski to realizacja projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.

Kraków – szybsze pociągi i historyczne detale
Zamknięcie przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Półłanki

Print Friendly, PDF & Email