Zakres projektu
Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” obejmuje prace modernizacyjne w samym centrum Krakowa o wielobranżowym zakresie i wysokim stopniu złożoności.
Przebudowa 4 stacji
- Kraków Główny Towarowy,
- Kraków Główny Osobowy,
- Kraków Płaszów,
- Kraków Bieżanów.
Przebudowa 4 przystanków
- Kraków Łobzów,
- Kraków Prokocim,
- Kokotów,
- Węgrzce Wielkie,
2 nowe przystanki
- Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla,
- Złocień – ul. Złocieniowa.
System dynamicznej informacji pasażerskiej (wizualna i głosowa)
- czytelne oznakowanie,
- informacje dla osób niewidomych i niedowidzących,
Nowe tory i obiekty inżynieryjne
- dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów
- dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów
- 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej,
- 2 dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą,
- 2 Lokalne Centra Sterowania,
Likwidacja przejazdów w poziomie szyn
Efektem inwestycji będzie:
- zwiększenie przepustowości linii i usunięcie wąskich gardeł poprzez dobudowę drugiej pary torów dla pociągów aglomeracyjnych,
- skrócenie czasu przejazdów na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice,
- poprawa bezpieczeństwa na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice,
- poprawa komfortu podróży (bezpieczeństwo, krótszy czas podróży),
- nowoczesna infrastruktura pasażerska (funkcjonalne stacje, przystanki),
- kompleksowa informacja (system dynamicznej informacji pasażerskiej – wizualna i głosowa, czytelne oznakowanie),
- dostępność kolei dla osób o ograniczonej możliwości poruszania,
- łączenie kolei i transportu miejskiego – nowe węzły przesiadkowe,
- wygodne podróże aglomeracyjne – dodatkowe tory to więcej pociągów m.in. na odcinku: Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów,
- lepsza ochrona środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej.