Zakres projektu

Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” obejmuje prace modernizacyjne w samym centrum Krakowa o wielobranżowym zakresie i wysokim stopniu złożoności.

ikona korzyści

Przebudowa 4 stacji

  • Kraków Główny Towarowy,
  • Kraków Główny Osobowy,
  • Kraków Płaszów,
  • Kraków Bieżanów.
ikona korzyści

Przebudowa 4 przystanków

  • Kraków Łobzów,
  • Kraków Prokocim,
  • Kokotów,
  • Węgrzce Wielkie,
ikona korzyści

2 nowe przystanki

  • Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla,
  • Złocień – ul. Złocieniowa.
ikona korzyści

System dynamicznej informacji pasażerskiej (wizualna i głosowa)

  • czytelne oznakowanie,
  • informacje dla osób niewidomych i niedowidzących,
ikona korzyści

Nowe tory i obiekty inżynieryjne

  • dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów
  • dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów
  • 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej,
  • 2 dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą,
  • 2 Lokalne Centra Sterowania,
ikona korzyści

Likwidacja przejazdów w poziomie szyn

Efektem inwestycji będzie:

  • zwiększenie przepustowości linii i usunięcie wąskich gardeł poprzez dobudowę drugiej pary torów dla pociągów aglomeracyjnych,
  • skrócenie czasu przejazdów na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice,
  • poprawa bezpieczeństwa na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice,
  • poprawa komfortu podróży (bezpieczeństwo, krótszy czas podróży),
  • nowoczesna infrastruktura pasażerska (funkcjonalne stacje, przystanki),
  • kompleksowa informacja (system dynamicznej informacji pasażerskiej – wizualna i głosowa, czytelne oznakowanie),
  • dostępność kolei dla osób o ograniczonej możliwości poruszania,
  • łączenie kolei i transportu miejskiego – nowe węzły przesiadkowe,
  • wygodne podróże aglomeracyjne – dodatkowe tory to więcej pociągów m.in. na odcinku: Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów,
  • lepsza ochrona środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej.

mapa projektu Kraków-Rudzice


Print Friendly, PDF & Email