Kraków w centrum modernizacji

Od siedmiu miesięcy w sercu Małopolski prowadzona jest inwestycja kolejowa na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Realizacja projektu wzmocni pozycję i podniesie atrakcyjność transportu kolejowego w Krakowie. Dowiedz się, jakie prace są aktualnie wykonywane w ramach modernizacji tej linii.

Zacznijmy od korzyści – do najważniejszych należą m.in. przejęcie ruchu aglomeracyjnego przez nowo wybudowane tory na odcinku Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. Komunikację w mieście usprawnią również dwa nowe przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki oraz Kraków Złocień, które dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dużym udogodnieniem dla pasażerów będzie utworzenie „węzłów przesiadkowych kolei” z innymi środkami transportu miejskiego.

Co i gdzie obecnie modernizujemy?

Niezależnie od robót bezpośrednio związanych z modernizacją torowiska, prowadzone są równolegle prace, których postępy Krakowianie mogą codziennie śledzić, obejmują m.in. modernizacje wiaduktów kolejowych na ulicy Łokietka, Prądnickiej, Kamiennej, Kopernika, Grzegórzeckiej/Dietla. W wyniku modernizacji jezdnia pod wiaduktem na ulicy Łokietka zostanie poszerzona do 6,0 m, co usprawni i poprawi bezpieczeństwo ruchu samochodowego oraz pieszych. Rozpoczęciu prac związanych z przebudową wiaduktu na ulicy Łokietka towarzyszyło przywrócenie stałej organizacji ruchu kołowego pod wiaduktem w ciągu ulicy Wrocławskiej, czyli dostępne są wszystkie pasy jezdni. Rozpoczęły się również prace związane z przebudową przejścia podziemnego do peronów przystanku Kraków Łobzów, przejścia pod torami w ciągu ulicy Racławickiej oraz tunelu pieszo-rowerowego na Dworcu Kraków Główny.

Dla bezpieczeństwa

Zakres prac, które na co dzień być może umykają uwadze mieszkańców Krakowa, ale w efekcie również przyniosą mnóstwo korzyści podróżnym i kierowcom, to modernizacje nastawni oraz sieci trakcyjnej. Nastawnie to budynki, z których prowadzony jest ruch kolejowy. Obecnie modernizowane są obiekty na stacjach i przystankach: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. Sieć trakcyjna umożliwia dostarczanie energii elektrycznej do pociągów. Prace związane z jej modernizacją trwają aktualnie na odcinku od przystanku Kraków Łobzów do ulicy Lubicz oraz w okolicach stacji Kraków Bieżanów.

Dzieje się!

Obecnie w Krakowie wiele się dzieje. To bardzo intensywny czas dla miasta oraz województwa, w którym prowadzone są równolegle aż cztery wielkie inwestycje kolejowe. Łączny budżet wszystkich prac przekracza 4 miliardy złotych. Planując inwestycje, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kierują się przede wszystkim tym, co dla pasażerów jest najważniejsze: komfortem i bezpieczeństwem podróży. Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę.

Kraków - w marcu czasowe zmiany w kursowaniu pociągów
Zamknięte przejście dla pieszych pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Łokietka

Print Friendly, PDF & Email