Lepsze możliwości podróży koleją – szerszy wiadukt  w centrum Krakowa

Zdjęcie wiaduktu na ulicy Grzegórzeckiej z lotu ptaka.

Zgodnie z harmonogramem postępuje rekonstrukcja wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. We wrześniu będą odbudowane ceglane łuki i przywrócony ruch drogowy pod obiektem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują wiadukt i kolejowa trasę w Krakowie, by dodatkowe tory zwiększyły możliwości podróży. Inwestycja współfinansowana jest ze środków UE, instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kończy się ważny etap odbudowy wiaduktu kolejowego na ul. Grzegórzeckiej w Krakowie. Gotowe są fundamenty i podpory obiektu. Wykonawcy finalizują prace przy ostatnim z pięciu ceglanych łuków. Pozwoli to przywrócić ruch samochodów na jezdni w kierunku ul. Dietla od 19 września.

Po zakończeniu prac przy łukach będzie budowa ściany zewnętrznej wiaduktu i przygotowanie konstrukcji do ułożenia torów. Główne prace budowlane na ul. Grzegórzeckiej zakończą się w połowie 2023 roku. Pociągi pojadą nie dwoma – jak było wcześniej, lecz po czterech torach na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów.

Prace przy wiadukcie wykonywane są pod ścisłym nadzorem służb konserwatorskich. Do odbudowy łuków wykorzystany został dawny materiał – uprzednio sprawdzony, oczyszczony i przygotowany do ponownego ułożenia. Podobnie będzie z kamiennymi blokami ze starszej konstrukcji – po odpowiedniej obróbce zostaną wykorzystane do budowy zewnętrznej ściany wiaduktu. Efekty prac krakowianie i turyści mogą oglądać na wybudowanej już części obiektu, która służy do bieżącej obsługi ruchu pociągów.

Modernizacja wiaduktu to kluczowy element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Dzięki niej zwiększą się możliwości kolei w całej Małopolsce.

Dodatkowe tory na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, a także nowy przystanek Kraków Grzegórzki pozwolą na rozwój połączeń aglomeracyjnych i regionalnych. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”

Wraca ruch pod wiaduktem na ul. Grzegórzeckiej
Kolejny etap budowy mostów kolejowych nad Wisłą

Print Friendly, PDF & Email