Nocne prace przy wiadukcie kolejowym nad ul. Prądnicką

Rusza kolejny etap prac przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Prądnicką w Krakowie. Część robót będzie wykonywana w nocy co zapewni lepszą komunikację w mieście. Wiadukt będzie dostosowany do potrzeb nowoczesnej kolei,  która zapewni krótsze podróże i przejazd większej liczby pociągów.

Przebudowa wiaduktu nad ulicą Prądnicką w Krakowie odbywa się w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków Główny Towarowy –– Podłęże. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. dobudują dwa dodatkowe tory, dedykowane dla kolei aglomeracyjnej pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Powstaną nowe przystanki, mosty i wiadukty kolejowe. Na zmodernizowanym odcinku, dzięki nowoczesnym systemom sterowania, będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na uruchomienie dodatkowych połączeń kolei aglomeracyjnej.

Nocne prace budowlane przy wiadukcie rozpoczną się z poniedziałku na wtorek (22/23.01) i potrwają trzy tygodnie. W tym czasie, od godz. 21 do godz. 5 rano dnia następnego, wykonawca będzie prowadził demontaż starych fundamentów i budowę nowych, pod powstający obiekt.

W trakcie nocnych robót kierowcy pod wiaduktem będą poruszać się wahadłowo skrajnym pasem po jezdni w kierunku al. Juliusza Słowackiego. Ruchem kierować będą pracownicy wykonawcy. W ciągu dnia ruch samochodowy będzie odbywał się bez zmian – kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym z kierunków. Organizacja ruchu była uzgodniona z władzami miasta. Zakończenie całości przebudowy wiaduktu na ulicy Prądnickiej planowane jest na 2019 rok.

Po zrealizowaniu całości inwestycji krakowianie będą mogli korzystać z nowoczesnej i szybkiej sieci połączeń oferowanych przez pociągi aglomeracyjne. Powstaną nowe przystanki kolejowe (Grzegórzki i Złocień), a te istniejące zostaną zmodernizowane (m.in. Prokocim i Bieżanów). Efekty inwestycji najbardziej widoczne będą w centrum Krakowa, gdzie stary nasyp kolejowy pomiędzy ul. Kopernika, a ul. Miodową zostanie zastąpiony dwoma nowoczesnym estakadami.

Projekt pn. Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej planowany jest na lata 2016-2020. Ta inwestycja PLK finansowana jest z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Wartość robót budowlanych wykonawcy wycenili na przeszło 966 mln zł. Na realizacje wszystkich prac firmy budowlane mają czas do kwietnia 2021 roku.

Zamknięte przejście dla pieszych pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Łokietka
Przebudowa zabytkowego wiaduktu w sercu Krakowa!

Do pobrania


Print Friendly, PDF & Email