Postępuje rozbudowa wiaduktu nad ul. Grzegórzecką

Pierwsze sklepienie nowej części zabytkowego wiaduktu kolejowego zostało już wykonane. Ceglany łuk został ułożony z dużą precyzją, bo nowe elementy konstrukcji muszą pasować do XIX wiecznego obiektu. W najbliższy weekend wykonawca zdejmie rusztowania z gotowych fragmentów wiaduktu.

Rozbudowa wiaduktu to część modernizacji linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Znajdą się na nim dwa dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. Tuż za wiaduktem, w rejonie Hali Targowej, powstanie nowoczesny przystanek kolejowy, który będzie pełnił funkcję jednego z najważniejszych węzłów przesiadkowych w aglomeracji krakowskiej.

Żeby na zabytkowym wiadukcie można było zmieścić dwa dodatkowe tory należy go rozbudować. Ten proces rozpoczął się w zeszłym roku. Wykonawca w pierwszej kolejności przygotowuje podpory i przęsła nowej części obiektu. Później powstanie reszta konstrukcji, a zabytkowe lico wiaduktu, od strony ul. Grzegórzeckiej, zostanie przeniesione i odtworzone w nowym miejscu.

Pierwsze ze sklepień zostało już ukończone. W najbliższy weekend (17–18 lutego) wykonawca zajmie się demontażem szalunków, potrzebnych do precyzyjnego wykonania ceglanego wykończenia sklepienia. W związku z tymi pracami wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na tej ulicy. Obok, od strony ul. Blich, powstają już kolejne podpory – niedługo robotnicy rozpoczną również wykonywanie kolejnych ceglanych sklepień. Zabytkowy wiadukt w nowoczesnej odsłonie zostanie oddany do użytku kolejarzy i krakowian pod koniec 2020 roku.

Zmiany w kursowaniu pociągów w Krakowie od 11 marca
Nowe przejście poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na krakowskim Kazimierzu

Print Friendly, PDF & Email