Rusza budowa nowych mostów nad Wisłą

W Krakowie trwa modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku łączącym Kraków Główny Towarowy z Rudzicami. Inwestycja obejmuje m.in. dobudowę dodatkowej pary torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów i przeprowadzenie ich przez Wisłę.

Budowa dodatkowych torów, dedykowanych pociągom kolei aglomeracyjnej, prowadzona jest już na całym przewidzianym odcinku, tj. od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Płaszów. Wyjątek stanowi rzeka Wisła, gdzie do tej pory prowadzone były tylko prace przygotowawcze, a pierwsze roboty budowlane ruszą niebawem. Obecnie pociągi Wisłę pokonują starym mostem, na którym znajdują się dwa tory. Po zakończonej inwestycji ruch kolejowy będzie prowadzony po czterech torach. Po wschodniej i zachodniej stronie istniejącego mostu pojawią się bowiem dwie nowe, bliźniacze, konstrukcje, przez które przebiegną dodatkowe tory. 

Nowe mosty, podobnie jak już istniejący, zostaną wybudowane nad ulicą Podgórską i Zabłocie.  Każdy z nich składać się będzie z trzech przęseł.  Długość każdego obiektu wyniesie prawie
235 metrów.

Budowa nowych przepraw, podobnie jak innych elementów tej inwestycji, została podzielona na etapy. Odpowiednie zaplanowanie robót pozwoli na utrzymanie płynnego ruchu kolejowego.  Prace budowlane nie będą również znacząco ingerować w istniejący układ drogowy pod obiektami.
Po zakończonej modernizacji bulwary spacerowe po obu stronach Wisły zostaną odtworzone.

Dzięki budowie dodatkowej pary torów w centrum Krakowa będzie możliwe prowadzenie ruchu większej liczby pociągów jednocześnie. Zarówno w ruchu aglomeracyjnym, jak i dalekobieżnym. Częstotliwość kursowania może zwiększyć się nawet dwukrotnie. Skróci się również sama podróż.  Pociągi aglomeracyjne, które zatrzymują się na każdej stacji i przystanku, nie będą blokowały już przejazdu pociągów dalekobieżnych.

Rusza budowa nowych mostów nad Wisłą
Nowe mosty na Wiśle

Print Friendly, PDF & Email