Zmiana organizacji ruchu w centrum Krakowa

Przyszedł czas na rozpoczęcie kolejnego etapu prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Dziś wczesnym rankiem przywrócony został ruch na ul. Grzegórzeckiej, w kierunku ul. Dietla i ronda Grunwaldzkiego. Teraz prace budowlane przeniesione zostaną na jezdnię biegnącą w stronę ronda Grzegórzeckiego.

Modernizacja linii średnicowej przebiega sprawnie i bez opóźnień, a wszystkie zamknięcia planowane są tak, aby jak najbardziej ograniczyć uciążliwości dla pasażerów. 

Obecnie roboty budowlane prowadzone są na całej długości modernizowanej linii od przebudowy przystanku Kraków Łobzów po rozbudowę wiaduktów kolejowych w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich. Prace trwają także na przystanku Kraków Prokocim oraz w obrębie przystanku Kraków Złocień, gdzie prowadzona jest regulacja rzeki Serafy i budowa mostów.

Czas na wiadukty

Modernizacja wiaduktów kolejowych to jeden z kluczowych elementów w projekcie. Zastosowane, przy poszerzaniu obiektów, rozwiązania konstrukcyjne zwiększą bezpieczeństwo i szybkość przejazdu pociągów. Kierowcy o wiele sprawniej przejadą pod linią kolejową, a piesi skorzystają z bezpieczniejszych przejść. 

Wiadukt nad ulicą Grzegórzecką

Dziś zakończony został kolejny etap rozbudowy zabytkowego wiaduktu, położonego w ścisłym centrum Krakowa. Budowlańcy wykonali dwa nowe sklepienia pod nawami biegnącymi nad linią tramwajową i jezdnią w kierunku ul. Dietla. Ruch drogowy pomiędzy ul. Grzegórzecką a ul. Dietla został przywrócony, a dla samochodów jadących w stronę ronda Grzegórzeckiego wyznaczono objazd przez ulice Starowiślną, Wawrzyńca, Podgórską i Kotlarską. Taka organizacja ruchu pod wiaduktem będzie obowiązywać przez około 3 miesiące. Później zostanie przywrócony ruch samochodowy w obu kierunkach. Kiedy inwestycja dobiegnie końca, na wiadukcie pojawią się dwa dodatkowe tory, przeznaczone dla ruchu aglomeracyjnego. W pobliżu wiaduktu powstanie także nowy przystanek kolejowy
– Kraków Grzegórzki. Będzie on spełniał istotną funkcję węzła komunikacyjnego w aglomeracji krakowskiej. Przystanek wyposażony zostanie w nowoczesną infrastrukturę dostosowaną do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej.

Wiadukt nad ulicą Łokietka

Na drugim, ważnym dla mieszkańców Krakowa i modernizowanym w ramach projektu wiadukcie, wyburzona i poszerzona została środkowa część obiektu. Wykorzystując przerwę technologiczną przywrócony został ruch pojazdów na ul. Łokietka. Na przełomie maja i czerwca ruszy kolejny etap rozbudowy wiaduktu i ponownie wprowadzone zostaną objazdy. Zakończenie wszystkich prac przy tym obiekcie planowane jest na drugą połowę przyszłego roku. Wiadukt zostanie znacznie poszerzony – przebiegać pod nim będzie sześciometrowa jezdnia wraz z chodnikami dla pieszych.

Modernizacja kolejowych wiaduktów linii średnicowej w Krakowie
Zmiana organizacji ruchu w centrum Krakowa

Print Friendly, PDF & Email