Przejedziemy pod wiaduktami na linii średnicowej w Krakowie

Kończą się zasadnicze etapy prac na wiaduktach kolejowych. Sprawniejszy będzie ruch drogowy. Prace na krakowskiej linii średnicowej nie zwalniają tempa. Powstają nowe mosty, wiadukty i estakady kolejowe. Po Wszystkich Świętych wykonawca na projekcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rusza z kolejnymi robotami na ważnych obiektach.

Na ul. Miodowej od listopada samochody ponownie będą mogły przejeżdżać pod wiaduktem. Wokół zabytkowego obiektu wykonawca buduje nową konstrukcję, na której będą dodatkowe tory kolejowe. Obok, dla wygody rowerzystów i pieszych, powstaje nowy obiekt. Dzięki temu ruch samochodowy zostanie oddzielony od pieszego i zwiększy się bezpieczeństwo.

Na ul. Kamiennej  na długi weekend, związany ze świętem Wszystkich Świętych, wykonawca dla kierowców udostępni przejazd pod wiaduktem. Prace budowlane zostaną wznowione w poniedziałek (5 listopada).  Zamknięcie będzie trwało jeszcze kilka dni. Otwarcie przewidywane jest przed Świętem Niepodległości.

Nowy most nad Wisłą usprawni podróże

Coraz bardziej zaawansowane prace toczą się przy budowie nowego mostu kolejowego nad Wisłą. Wykonawca przygotował nowe przyczółki i podpory przeprawy. Teraz rusza z pracami przy przęsłach. Na ul. Podgórskiej od 5 listopada wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Na chodnikach rozpocznie się montaż konstrukcji stalowych, które będą podtrzymywać elementy przyszłego mostu. Jezdnia w kierunku ul. Starowiślnej zostanie zwężona. Dla pieszych będzie wygrodzony chodnik.. Podobna konstrukcja powstała również po drugiej stronie rzeki, nad ul. Zabłocie.

Na ul. Powstańców Wielkopolskich 5 listopada wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Wykonawca przebudowuje wiadukt kolejowy, by w przyszłości były na nim cztery tory. Do 20 października przygotowywany będzie plac budowy. Robotnicy, przy użyciu ciężkiego sprzętu, prowadzić będą wyburzenia, by następnie montować ścianki zabezpieczające i elementy szalunków. W tym czasie jezdnia w kierunku Nowej Huty będzie zwężona z 3 do 2 pasów ruchu. Podjęte działania pozwolą w przyszłości kontynuować prace bez dużych ingerencji w drogę.

Efekty modernizacji linii średnicowej

Rozbudowa linii kolejowej, biegnącej przez centrum Krakowa na wschód, obejmuje m.in. prace na 56 różnych obiektach inżynieryjnych. Obiekty są poszerzane i dostosowywane do zwiększonych potrzeb przewozowych. Efektem inwestycji będą szybsze podróże i zwiększenie liczby połączeń aglomeracyjnych.

Przebudowa krakowskiej linii średnicowej to obecnie największa inwestycja PLK na południu Polski. Dzięki niej rozwinie się kolej aglomeracyjna w stolicy Małopolski. Powstaną dwa nowe przystanki kolejowe (Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki). Oprócz nowych mostów na Wiśle w centrum Krakowa powstają dwie estakady kolejowe. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu „Łącząc Europę”.

Nowa kolej w sercu Krakowa
Kraków – kolejny nowy peron ułatwi podróże

Print Friendly, PDF & Email