Przystanek Kokotów – zwiększy się komfort podróżnych

Wygodniejsze podróże i bezpieczny przejazd pod torami kolejowymi, to główne efekty modernizacji przystanku w podkrakowskim Kokotowie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają kolejną fazę prac przy przebudowie linii E30. Inwestycja skróci czas podróży i zwiększy dostępność do kolei. Niektóre prace wymagają zmian w ruchu drogowym.

 

Wygodne, dostępne dla wszystkich perony

W Kokotowie pociągi regionalne zatrzymują się tylko przy jednym peronie. Drugi, podobnie jak tor, obejmuje modernizacja. Docelowo pociągi aglomeracyjne będą zatrzymywać się przy dwóch nowoczesnych peronach. Zostaną wyposażone w system czytelnej informacji pasażerskiej, wygodne ławki i wiaty chroniące przed deszczem. Będą dostępne dla wszystkich pasażerów.

Bezpieczny przejazd pod torami

Przebudowa przystanku Kokotów pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo. Położony tuż przy przystanku przejazd kolejowo – drogowy zostanie zastąpiony wiaduktem, z którego podróżni będą mogli dostać się bezpośrednio na perony. Samochody osobowe pojadą pod linią kolejową, bez oczekiwania na przejazd pociągu.

Budowa obiektu rozpoczyna się w tym tygodniu. W związku z tym ruch samochodowy zostanie skierowany objazdem. Przejście przez tory dla pieszych będzie cały czas dostępne. Roboty budowlane będą podzielone na etapy i potrwają do grudnia przyszłego roku.

Na przystanku Kokotów zatrzymują się pociągi aglomeracyjne, dojeżdżające do Krakowa od strony Tarnowa. Jego modernizacja jest elementem przebudowy linii E30, pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Nowe rozwiązania konstrukcyjne pozwolą pasażerom pociągów aglomeracyjnych na łatwiejszy dostęp do kolei, a modernizacja szlaku kolejowego sprawi, że pociągi dalekobieżne osiągną prędkość 160 km/h.

Efekty modernizacji linii średnicowej

Cztery tory, zamiast dotychczasowych dwóch, między Krakowem a Krakowem Płaszowem, dla sprawnego przejazdu pociągów. Dodatkowy tor dla pociągów aglomeracyjnych pomiędzy Krakowem Bieżanowem a Krakowem Płaszowem. Nowe estakady kolejowe w centrum Krakowa, które zastąpią nasyp ograniczający ruch. Nowe przystanki kolejowe w centrum stolicy Małopolski i w położnym na obrzeżach miasta osiedlu Złocień. Wygodniejsze podróże dzięki modernizacji istniejących stacji i przystanków. Poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym.

Największa inwestycja, realizowana przez PLK na południu Polski, zakończy się w 2020 roku. Wartość robót budowlanych szacowana jest na niemal 1 mld zł.

 

Kolejne etapy prac na linii kolejowej E30
Wakacyjne przyspieszenie przy wiaduktach kolejowych w Krakowie

Print Friendly, PDF & Email
Scroll Up