Wakacyjne przyspieszenie przy wiaduktach kolejowych w Krakowie

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. intensyfikują prace przy obiektach nad ul. Łokietka i ul. Prądnicką. Wykonawca korzysta z mniejszego natężenia ruchu w okresie urlopowym. Przebudowa linii średnicowej pod Wawelem umożliwi sprawne podróże aglomeracyjne i dalekobieżne.

Modernizacja wiaduktów kolejowych nad ul. Łokietka i ul. Prądnicką została podzielona na trzy etapy, by utrzymać ruch pociągów na ważnej linii kolejowej, łączącej Małopolskę ze Śląskiem. Wykonawca wymieniana całe konstrukcje wiaduktów. Obiekty są dostosowywane do potrzeb mieszkańców. Wiadukt nad ul. Łokietka zostanie poszerzony, piesi zyskają wygodne chodniki, kierowcy szeroką jezdnię. W efekcie prac PLK ruch wahadłowy nie będzie już potrzebny.

Szybsze otwarcie ul. Łokietka, krótsze prace na ul. Prądnickiej

Już za kilka tygodni wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu przy wiaduktach kolejowych nad ul. Łokietka i ul. Prądnicką. 4 sierpnia wykonawca otworzy przejazd dla samochodów na ul. Łokietka. To duże ułatwienie dla kierowców, którzy korzystali dotychczas z objazdu.

W tym samym dniu ruszy kolejna faza modernizacji wiaduktu nad ul. Prądnicką. Do końca wakacji pod obiektem przejeżdżać będą autobusy Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Dla samochodów wyznaczona zostanie droga alternatywna przez ul. Łokietka. Takie rozwiązanie przyspieszy prace konstrukcyjne przy obiekcie by wcześniej, o ok. miesiąc, w pełni udostępnić go dla ruchu samochodowego.

Korekty, które zostały wprowadzone w organizacji prac, to efekt bieżącej i koniecznej współpracy z podmiotami zewnętrznymi, przy organizacji komunikacji drogowej i kolejowej.

 Racławicka dostępna dla pieszych

Od sierpnia, mieszkający w pobliżu przejścia pod torami w ciągu ul. Racławickiej, skorzystają z przejścia pod obiektem. Wykonawca właśnie kończy główne prace budowlane przy modernizacji przejścia.

Ul. Grzegórzecka – coraz bliżej łatwiejszego przejazdu

Intensywne prace budowlane trwają również przy poszerzeniu XIX – wiecznego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie wykonawca muruje sklepienie trzeciej z pięciu naw obiektu. Kolejnym krokiem będzie dokończenie prac przy filarach i wykonanie pozostałych dwóch sklepień, położonych najbliżej Hali Targowej. Będą one gotowe w ostatnich dniach września. Wykonanie tego zadania pozwoli przywrócić ruch samochodowy, na tej ważnej krakowskiej arterii, w obu kierunkach. Następne etapy prac przy wiadukcie będą się już odbywać bez większego wpływu na ruch samochodów i pieszych pod spodem.

Efekty modernizacji linii średnicowej

Cztery tory, zamiast dotychczasowych dwóch, między Krakowem a Krakowem Płaszowem, dla sprawnego przejazdu pociągów. Nowe przystanki kolejowe i rozbudowa tych istniejących, dla wygodnej obsługi podróżnych, korzystających z pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. To główne efekty modernizacji linii średnicowej w Krakowie. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.

Przystanek Kokotów – zwiększy się komfort podróżnych
Rusza budowa nowych mostów nad Wisłą

Print Friendly, PDF & Email